Sunday 14 September 2014

Tere taas!

On möödunud jälle üks tegus nädal Taanis. Seega valmistuge üheks pikaks jutuks, sest ma tahan Teile kõike seda jagada!

See nädal oli mul ka üsna eestlaste rohke...

Kõigepealt käisid mul Køges külas kolm toredat Taanis elavat Eesti neiut, kes kõik juba siinse elu kohta tunduvalt rohkem teavad. Avastasime linna, jalutasime palju ringi, arutasime elu Taanis ja jõudsime isegi mereäärde. Nii kolme eestlase seltsis tekkis ühel hetkel tunne nagu ei olekski enam välismaal. Ning tänu Kristale, kes tuli koos fotoka ja pildistamisoskusega, saan ma Teile siia ka mõne ilusa pildi minu kodulinnast lisada.

Järgmiseks läksin ma ise Kristale külla. Ta elab minust rongiga minnes umbes 20 minuti kaugusel, linnas nimega Ishøj. Jällegi, avastasime ratastega ümbrust ja nautisime ilusat ilma. Sain ka üle vaadata tema hubase korteri ja valmistada koos ühe mõnusa kana-risotto õhtusöögiks. Selle kõrvale ka loomulikult mulle palju uut kasulikku Taanis elamise ja siinsete süsteemide kohta.

Kooli elu

Esimene päris õppimise nädal sai läbitud ja emotsioonid on samad – eriala tundub mulle sobivat ja õpetamise süsteem ja õppejõud on suurepärased! Nende kolme koolipäeva sisse mahtus juba ka mini-case’i lahendamine koos taansalstest logistikatudengitega, mis oli äärmiselt põnev. Samuti saime lõpuks kätte ka oma raamatud. Logistikaga seonduvad raamatud on siiani huvitavad ja loogilised, seega ootan ka teistelt ainetelt sama.
Pisike idee sai ka idanema pandud. Kolmas semester vahetusõpilasena või praktika veel mõnes muus riigis... Miks mitte mõlemad? Ja kas ei võiks see kord äkki Euroopast kaugemale vaadata, sest võimalused selleks on kooli poolt olemas? Saab ju minna ainult kõrgemale kaugemale tähtede poole!


Ja mu armas-kallis dokumendi-paberimajandus

Hakkama sain! Taani CPR number käes (nagu meie isikukood, ehk siis vajalik kõigi muude toimigute jaoks siin)! Saabumisest kättesaamiseni läks 2 nädalat (hirmutati ikka kuupikkuse või pikema ooteajaga). Nõks oli lihtsalt selles, et tuleb veidi maad kuulata ja õigetes kohtades küsimas käia ja voilà! Pole nad midagi nii aeglased kõiges.
Muidu olen ka siin pusinud edasi igasuguste õpilaskaartide ja sõidukaartidega. Ehk siis hästi palju google translate’i ja sõbralikku abi siin kauem viibinud eestalastelt. Õnneks olen ma piisavalt jonnakas, et pusin senikaua, kui oma tahtmise saan ka!

Ja kõik ülejäänud mõtted

Ühel päeval õnnestus koduteel ka oma jalgratta kumm augustada pisikese klaasikilluga. Selle peale ütles mu kallis isa, et selline on elu. Ja kõige muu suurepäras kõrval siin oli see tõesti tühiasi. Õnneks oli sellele olukorrale kiire lahendus: kodu kõrval asuv rattapood koos oma maailma kõige sõbralikuma ratta-onuga! Ja mina vuran jälle rõõmsalt kooli ja tagasi.

Mida ei saa ka mainimata jätta kuidagi on Taani ilm. Ma arvasin, et muutlikumat ilma kui Eestis ei ole võimalik leida. Aga näe, siin astud koduuksest välja ja vaatad, et täitsa jahe on...10 minuti pärast sulad palavuse käes oma kampsuni ja jopega. Vastupidi ka loomulikult. Aga õnneks inimene pidavat kõigega harjuma...

Ja kuna Teil kindlasti ei ole veel küll sellest lugemisest siin, siis...

...pean ma rääkima veel ühest imelisest kohast ranna ääres. See lihtsalt lummas mind oma lihtsuse ja väikse geniaalse lisandiga. Nimelt on ranna ääres selline pikniku/bbq tegemise nurgake. Seal on kõik olemas: alused ja restid grillimiseks, mõnusad suured puidust nelinurksed kastid, mis on sobivad piknikulauaks kui ka istumiseks/lamamiseks, katusealune ja isegi kraanikauss (vee kättesaadavust ei testinud). Aga...lisaks sellele kõigele on seal kõlarid, millega saad ühendust läbi oma nutiseadme bluetoothi. Seega ei mingit halva kvaliteediga kastist tuleva muusika kuulamist. Geniaalne lihtsalt! Ja nii me seal lamasime nende nelinurksete asjade peal, vaatasime pilvi ja kuulasime kõlaritest Sigur Ros’i – täiuslik kombinatsioon! (võib ka nimetada: harjutusi Taani aeglasema ja rahulikuma elutempoga harjumiseks)

Ning jah, vahemikus 11.10 – 19.10 Eesti kutsub ja kool puhkab, seega saan Teile kõik need lood veel isiklikult ja detailsemalt üle rääkida! :)

Lõpetuseks aga pildiseeria (järgnevate ilusate piltide autor on Krista Märtens)


 Kõigepealt Ishøj's käik:

Sadam Ishøj's


                         Minu lemmik laevuke seal sadamas                         








Üks tore tegelane Ishøj rannas.


 Kui Eesti tüdrukud minul külas käisid:


Park minu kodulinnas Køge's

Kodurand

Ja kodusadam...



Koos toredate külalistega (üks nendest esindatud varju kujul küll ja ülejäänud päikese tõttu veidi pilusilmad)


Sellised kohvikud sadamas meil


Keskväljak Køges


 Ja viimaks minu telefonikaameraga tehtud pilt järjekordsest täiuslikkust lõunast tagaaias.
(Muna-avokaado-kodujuustu pitad...mmm)



No comments:

Post a Comment